Som en tick-tickande bomb inuti.

Tisdag och helgen som var gick alldeles för fort. En fantastisk sådan med massor av glädje, skratt, sång, dans och knasiga påhitt! Och värken min var mer eller mindre som bortblåst hela tiden; så himla skönt. Det hade ju känts fruktansvärt tråkigt att låta den ta över hela resan liksom, men nu följde den nog med stormen Alexander och svepte bort för en stund.

Vi blev hämtade med buss i fredags eftermiddag och rullade sakta men säkert ner mot Helsingborg. Glögg, pepparkakor och en och annan öl slank ner på vägen. Strax innan 17 checkade vi in på vårt hotell, och då var det bara snabbt upp på rummen och lämna väskorna och svira om inför kvällens äventyr. Vi tog buss till Helsingborg Arena där vi sedan tillbringade resten av kvällen. Julbord, diverse drycker, en helt makalöst bra show. Galan leddes av Peter Settman och David Hellenius, och sedan fick vi se och höra artister som Lena PH, Magnus Uggla, Lasse Berghagen, Timbuktu, Petra Marklund, Ebbot och Miriam Bryant. Grymt bra! Och efteråt blev det dansgolv inne på arenan med en dj som spelade en massa bra låtar. Vid 01:30 tog vi bussen tillbaka till hotellet igen och bjöds in på efterfest på herr sambos chefs hotellrum.

På lördagen vaknade vi relativt pigga och glada och tog oss ner för att avnjuta frukosten; det bästa som finns när man bor på hotell ju. Sedan tog vi båten över till Helsingör där vi var mer eller mindre hela dagen. Shoppade lite, åt lunch och värmde oss med en Irish Coffee och lite annat smått och gott. Sedan tillbaka hem igen och försöka göra sig vacker inför kvällen. Den tillbringades på restaurangen på hotellet, där vi åt varmrätt och efterrätt. Och sedan blev det lite förfest innan dom flesta av oss gav oss ut i Helsingborgsnatten och drack goda drinkar. Vissa avslutade dessutom kvällen med att gå och köpa 17 (!) cheeseburgare på McDonalds då denne person var "lite" hungrig. Joråsåatte...

Söndagen startade vi sedan på samma härliga vis som lördagen, med en supergod frukost. Åh, vad jag önskar att man hade en sådan buffé att välja på varje morgon! Först vid 12 behövde vi checka ut, så vi hann med att smälta maten en stund i dom sköna sängarna innan det var dags att sätta sig på bussen och åka hemåt igen.

Väl hemma tyckte jag det var lite märkligt att jag faktiskt mådde så bra, efter diverse intag av alkoholhaltiga drycker mer eller mindre hela helgen, men det fick jag äta upp igår. Och även lite idag. Slut som artist, skulle man väl kunna säga. Och en djävulsk värk som nu håller på att ta livet av mig. Tabletterna hjälper väl sisådär skulle jag vilja påstå. Fick i alla fall ett glädjande besked på posten igår av min läkare; remiss till röntgen är skriven. Halleluja! Nu håller jag bara tummarna för att det inte dröjer alltför länge innan jag får komma dit.

Sjukskriven är jag tills på torsdag, men jag har lite svårt för att "bara" sitta hemma. Så förutom att vila, så i den mån jag orkar tar jag mig ut och träffar lite folk. Igår mötte jag upp mamma i Varberg för julklappshandling och lunch, och efteråt träffade jag lillasyster Lina en stund. Idag tog jag sovmorgon och sedan bjöd jag in mig på kaffe hos Åsa. Och nu i eftermiddag, innan mörkret föll, var herr sambo och jag ute i skogen och högg oss en gran. Kvällen blir lugn och stillsam. Lite middag och soffhäng, och möjligtvis plocka fram några tomtar ur vråna.

Imorgon ska jag på massage. Har bokat in en tid hos en jobbarkompis som jag fått för mig är lite mer hårdhänt än det jag är van vid, så något säger mig att jag kommer vara ganska mörbultad efter den behandlingen. Men kanske är det vad jag behöver? Någon som ger mig en rejäl omgång... Kvällen imorgon ska spenderas med nära och kära, då vi gör om samma succé från förra året och besöker Strömma Farmlodge för julmys. Det ser jag fram emot!